Faire des plaintes en anglais

Faire des plaintes en anglais

Introduction 

Comment faire des plaintes en anglais ? Vous constaterez que la situation nécessitant le plus haut niveau de formalité est lors de la plainte. Je pense que c’est le cas pour de nombreuses cultures mais pour les Anglais, en particulier, c’est une chose très difficile, car nous n’aimons pas être trop directs et en plus nous devons critiquer et cela pourrait conduire à une confrontation redoutée. Qu’il s’agisse de saisir la qualité d’un bien ou d’un service reçu ou le comportement d’un membre du personnel, c’est là que nous utiliserons notre langage le plus formel.

 

Expressions courantes

Il y a certaines phrases courantes que nous utilisons, par exemple, nous commençons souvent par une phrase comme « I am writing in connection to… » ou « I would like to draw your attention to… ». Vous pouvez faire une menace avec une phrase comme « I will be forced to escalate the matter if… » Il y a aussi certains mots que nous éviterions d’utiliser à tout prix. Par exemple, nous n’utiliserions jamais le mot « problem », car ce mot est beaucoup trop émotif pour nous ! Nous utiliserions plus naturellement un mot comme « matter » ou « issue ». De même, lorsque nous décrivons des produits électroniques qui fonctionnent, nous sommes plus susceptibles de dire qu’ils sont « faulty » plutôt que « broken ». « Broken » implique qu’il n’est plus fonctionnel alors que « faulty » impliquerait que quelque chose ne fonctionne pas. Le mot « inconvenience » serait également utilisé pour exprimer un désagrément causé par la situation.

 

Mots de liaison

Même les mots de liaison que nous utilisons doivent être reconsidérés. Lorsque vous formulez des plaintes, vous trouverez certaines conjonctions et expressions utilisées uniquement ici et dans d’autres situations très formelles. Un locuteur étranger rencontrera très rarement ces mots.

Regular version Formal version
Also / and Furthermore / In addition
Especially In particular / Specifically
But However / On the other hand
Although Even though / In spite of the fact that
So As a result / Therefore
Finally In conclusion / Taking everything into consideration
Yet Nevertheless
Because Due to / For the reason that

 

La voix passive

Comme vous pouvez le voir, il y a beaucoup de mots et d’expressions utilisés dans un anglais formel écrit. Il est également important d’utiliser un langage passif. Par exemple, nous ne dirions jamais « you made a mistake », nous dirions « a mistake has been made ». Nous ne dirions pas « you have not delivered the goods », nous dirions « the goods have not been delivered ». Pour transformer une phrase active en phrase passive, vous devez ;

1) Transformez l’objet en sujet.

2) Ajoutez le verbe « to be » et conjuguez-le au temps nécessaire.

3) Assurez-vous que le verbe principal est dans le participe passé.

Regardez le tableau ci-dessous pour voir les exemples ;

ACTIVE PASSIVE
You make a mistake A mistake is made
You are making a mistake A mistake is being made
You have made a mistake A mistake has been made
You have been making a mistake A mistake had been being made

(Vous pouvez tester votre compréhension du passif ici)

Conclusion

Pour faire des plaintes en anglais, il faut employer le plus haut niveau de formalité mais il faut également garder son calme. Pour de plus amples renseignements sur la formalité, lisez notre article ici. Pour de plus amples renseignement sur garder son calme, il faut un autre site.

 

VERSIONE ANGLAISE

Making complaints in English  

Introduction

You will find that the situation requiring the highest level of formality is when making complaints. I think this is the case for many cultures but for the English, in particular, this is a very difficult thing because we don’t like to be too direct and on top of that we have to criticise and this could lead to a  dreaded confrontation. Whether it is griping about the quality of a good or service received or the behaviour of a member of staff, this where we will use our most formal language.

 

Key phrases

There are certain stock phrases we use, for example, we often start with a phrase like “I am writing in connection to…” or “I would like to draw your attention to…”. You may make a threat with a phrase such as “I will be forced to escalate the matter if…” There are also certain words we would avoid using at all costs. For example, we would never use the word “problem”, this word is far too emotive for us! We would more naturally use a word like “matter” or “issue”. Similarly, when describing electronic goods that are working, we are more likely to say it’s “faulty” rather than it’s “broken”. “Broken” implies that is no longer functional where “faulty” would imply there is something not working. The word “inconvenience” would also be used to express an annoyance the situation causes you.

Even the linking words we use must be reconsidered. When making complaints you will find certain conjunctions and expressions only used in here and other very formal situations. A foreign speaker will very rarely come across these words.

Regular version Formal version
Also / and Furthermore / In addition
Especially In particular / Specifically
But However / On the other hand
Although Even though / In spite of the fact that
So As a result / Therefore
Finally In conclusion / Taking everything into consideration
Yet Nevertheless
Because Due to / For the reason that

 

Passive voice

As you can see, there are lots of words and expressions used in formal written English. It is also important to use passive language. For example, we would never say “you made a mistake”, we would say “a mistake was made”. We wouldn’t say “you have not delivered the goods”, we would say “the goods have not been delivered”. To turn an active sentence into a passive one, you must turn the object into the subject. Then add the verb “to be” and conjugate it to the relevant tense. Finally, make sure the main verb is in the past participle. Look at the table below to see the examples ;

ACTIVE PASSIVE
You make a mistake A mistake is made
You are making a mistake A mistake is being made
You have made a mistake A mistake has been made
You have been making a mistake A mistake had been being made

 

Conclusion

To make complaints in English you have to use the highest level of formality, but you also have to keep calm. For more information on the formality, read our article here. For more information on keeping calm, you need another site.

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